PROCES

ROLE:

Na początek podzielcie się na 3 grupy.
Każda grupa wylosuje jedną spośród trzech postaci do opracowania. Jako dobry zespół śledczy musicie spośród siebie wybrać osoby odpowiedzialne za:  


  • Researcherzy (zbieranie informacji) - wszyscy członkowie grupy powinni być zaangażowani w zbieranie informacji potrzebnych do realizacji zadania. Jednak reasercherzy będą koordynować ich zbieranie i będą odpowiedzialni za ich przekształcenie w argumenty potrzebne do dalszej pracy. Możecie ostateczną redakcję argumentów podsumować na "spotkaniu redakcyjnym" całego zespołu. (2-3 osoby w zależności od liczebności klasy)
  • Scenarzyści (opracowanie scenariusza wywiadu) - powinny to być osoby o zdolnościach literackich. Będą oni odpowiedzialni  (we współpracy z researcherami) za opracowanie scenariusza wywiadu. Głównie za opracowanie ostatecznej listy pytań, które zostaną w trakcie wywiadu zadane waszej postaci oraz odpowiedzi, które zostaną udzielone. Pamiętajcie, że pytania, a zwłaszcza odpowiedzi mają pozwolić "opinii publicznej" na wyrobienie sobie własnego zdania na temat problemu postawionego w webqueście.  (2-3 osoby w zależności od liczebności klasy)
  • Montażyści (nagranie oraz zmontowanie filmu) - powinny to być osoby o zdolnościach technicznych, które potrafią nagrywać filmy oraz radzą sobie z podstawową obróbką filmów. Będą oni odpowiedzialni za przygotowanie sprzętu, nagranie filmu w porozumieniu z aktorami i scenarzystami oraz za jego zmontowanie. (2-3 osoby w zależności od liczebności klasy)
  • Aktorzy (odegranie symulacji wywiadu) - powinny to być osoby o zdolnościach aktorskich, które dobrze czują się przed kamerą, mówią poprawnie. Przy współpracy ze scenarzystami i montażystami przygotowują miejsce na wywiad i nagrywają go. (2 osoby;  w zależności od pomysłu na wywiad może być więcej np. w formule talk -show)
Przydział do poszczególnych grup nie oznacza, że nie można sobie wzajemnie pomagać. Pamiętajcie, że stanowicie zespół i jesteście wspólnie oceniani za wykonanie zadania!

ETAPY REALIZACYJNE:

Na realizacje projektu macie 2 miesiące. Na cotygodniowych spotkaniach z opiekunem/opiekunami będziecie relacjonować postępy waszej pracy.
I tydzień
Zapoznanie się z zadaniem i podział na grupy
II i III tydzień - przygotujcie materiały i informacje
Na tym etapie możecie posłużyć się opublikowanymi w tym WebQueście  << źródłami >> lub dodatkowo poszukać informacji na własną rękę. Przygotowując informację pamiętajcie o tym aby szukać informacji dla obu argumentów ("za" i "przeciw") oraz aby te argumenty były bezpośrednio związane z głównym problemem! Pamiętajcie również aby spróbować sprawdzić, czy innowacyjne pomysły, nowatorskie rozwiązania, które wprowadzali nasi bohaterowie  - były naprawdę rewolucyjne? Czy nie pojawiały się już wcześniej? A jeżeli tak to dlaczego są związane z nazwiskiem naszego bohatera? To etap, który koordynują researcherzy.
IV tydzień - opracowanie scenariusza wywiadu
To czas na stworzenie listy pytań i odpowiedzi, wyłonienie ostateczne aktorów, którzy wystąpią w naszej symulacji. Etap ten koordynują scenarzyści jednak muszą ściśle współpracować z researcherami oraz montażystami. Ci ostatni muszą już na tym etapie zadeklarować jakie warunki techniczne będą niezbędne do jego realizacji. 
V tydzień - filmowanie wywiadu
To etap pracy nie tyko dla montażystów i aktorów. W zależności od waszego pomysłu w wywiadzie może wziąć udział większa liczba uczestników. Pamiętajcie jednak aby waszego bohatera odgrywała wyłącznie jedna osoba. Oprócz ewentualnej widowni lub statystów nad przebiegiem wywiadu powinni czuwać również scenarzyści. Film możecie nagrać za pomocą, aparatu fotograficznego, telefonu lub kamery.
VI - VII tydzień - obróbka i montaż filmu
To etap ciężkiej pracy dla montażystów i scenarzystów. Film możecie zmontować za pomocą dowolnego programu do obróbki filmu (można skorzystać np. z dostępnych w sieci darmowych programów takich jak: Open Shot Video Editor, Shotcut lub innych - poproście o pomoc nauczyciela informatyki). Zastanówcie się nad czołówkami i napisami - jakie informacje powinny się tam znaleźć. Pamiętajcie o 3 częściach materiału oraz o przestrzeganiu praw autorskich!
VIII tydzień - poprawki i pokaz przedpremierowy
To czas na podsumowanie zadania. Możecie zorganizować pokaz przedpremierowy aby wspólnie (z całym kolegium redakcyjnym) przegłosować czy materiał jest już gotowy - ewentualnie wnieść jakieś poprawki. Pamiętajcie jednak, że zadanie musi być wykonane do końca 8 tygodnia projektu!

Uwaga:

Tworząc materiał filmowy pamiętajcie o przestrzeganiu prawa autorskiego. Wykorzystujcie zasoby oparte na licencji Creative Commons. Dołączcie wykaz źródeł, z których zaczerpnięto informacje.